Kerstaurant groep 1-2
Bij rekenen hadden we het thema 'eten'. Wat is er dan leuker dan ook echt iets te doen met eten? Toen de juf voorstelde om in de klas een echt restaurant te maken, juichten de kleuters van enthousiasme! Wat moest er allemaal gebeuren? Tafels dekken, servetten vouwen, besteksetjes maken, portemonneetjes knutselen en geld erin verdelen, placemats maken, dienbladled, de klas gezellig aankleden....en....we hadden natuurlijk eten nodig! Alle papa's en mama's hadden we gevraagd om spulletjes om het restaurant mee aan te kleden en iets lekkers mee te brengen.

Toen het zover was, was het eindresultaat overweldigend fantastisch! Eén voor één druppelden de sjiek geklede gasten binnen, met spiesjes van fruit en kaassterren, souvlaki's, zelfgemaakte gehaktballetjes, rendierlolly's, kerstman-zoen-pinguins, gesmolten sneeuwman-koekjes, appeltaart, stercakejes, gezonde kerstspiesjes, taartjes, chocolade koekjes, bladerdeeg kerstbomen enz. enz. enz. Te veel om op te noemen! De gasten meldden zich eerst bij de ontvangstdames, daarna kregen ze bonnetjes en vervolgens mochten ze bij hun eigen kind een welkomstdrankje nemen, dat geserveerd werd vanaf een echt dienblad, in een glas met een suikerrandje. Dat was best lastig, maar wel heel erg leuk! De jongens hadden een sommeliersdoek om de arm en de meisjes een schortje om. Wat waren ze professioneel!

Iedereen nam plaats in het restaurant, de kinderen stelden zich achter de buffetten om de hapjes uit te serveren. Sommigen keken verontrust toen ze zagen dat het lekkers dat zij graag zelf hadden willen hebben, met grote snelheid naar de papa's en mama's ging. "Die niet pakken, die wil ik straks!". Maar over het algemeen maakten de kinderen zich daar geen zorgen om, het was een eer om papa en mama eens in het zonnetje te zetten en te verwennen! Nadat alle grote gasten iets lekkers hadden, mocht het personeel ook pauze nemen en met een hapje bij papa en mama gaan zitten.

Met zijn allen, papa's, mama's, kinderen, opa's, oma's en juf hebben we genoten van deze heerlijke ochtend! Iedereen enorm bedankt voor de superbetrokken inzet!

Al u op onderstaande link kopieert en vervolgens plakt in een browser, kunt u het 'wachtfilmpje' nogmaals bekijken.