Lichtbrigade actief op Basisschool Ondersteboven
Bij ANWB en op basisschool Ondersteboven zijn we fan van fietsen en vinden we het belangrijk dat jij als fietser goed gezien wordt, ook 's avonds in het donker! Daarom zet de Lichtbrigade fietsers in de spotlights, met als doel het aantal verkeersslachtoffers te verminderen.

Goede fietsverlichting is noodzaak
Van de fietsers vindt 95 procent dat onverlicht fietsen in het donker gevaarlijk is en toch vervangt 4 op de 10 fietsers een kapotte fietslamp niet meteen. Met goede verlichting vergroot je je veiligheid en neemt de kans op een aanrijding in het donker met 20 procent af.

Fietsverlichtingsactie
basisschool Ondersteboven heeft van de ANWB Lichtbrigade een toolkit gekregen met alle benodigdheden voor een goed verlichte fiets. Hiermee is Patrick Smeets aan de slag gegaan om o.a. de verlichting te controleren en eventueel te repareren. Zo gaat iedereen met goede fietsverlichting op pad en Patrick bedankt voor je bijdrage aan een verkeersveilige basisschooljeugd in Moorveld en Geulle.