12102016 Groep 1-2 Appeltaart Bakken met Oma Stippelbips-Kinderboekenweekactiviteit
Boer Boris ging in het boek naar Oma. Hij bracht haar heeeel veel appels, want oma bakt daar appeltaart van! Wij besloten om de oma van boer Boris een handje te helpen. Daarom kwamen wij allemaal als opa en oma naar school en hebben daar van echte Granny Appels appeltaartjes gebakken.

Daar komt vanalles bij kijken! Recepten lezen, wegen, meten, scheppen, roeren, inschenken, eitjes breken, mixen, spatelen, kloppen...noem maar op! En dat allemaal in de juiste volgorde. Moeilijke woorden leerden we, zoals basterdsuiker, pannenlikker, maatbeker, cakemeel, rijzen...Het was een gezellige, leerzame dag, die ook nog lekker smaakte!