Officiële Opening Mierenverblijf 10 jaar INNOVO-10 jaar GAIA ZOO kleuters
Vandaag was het zover. Groep 1/2 mocht samen met groep 4/5 van Basisschool 't Hwagveld het mierenverblijf van de GAIA ZOO openen. Alle Innovo-leerlingen hebben een mier geadopteerd.

We werden vriendelijk ontvangen door Willy de Wasbeer en medewerkers van de dierentuin. We mochten al eventjes een kijkje nemen bij verschillende dieren, daarna kregen de kinderen een gezond lunchpakketje met een supercool dierenmasker erbij. Na lekker gesmikkeld te hebben was het tijd voor het officiële gedeelte. Ineens verschenen er heel veel belangrijke, grote mensen, camera's en filmploegen om ons heen. De leerlingen namen plaats voor het grote zwarte doek en mochten het samen onthullen. Op het bord achter het doek staan alle namen van alle 10.000 INNOVO-leerlingen.
De kleuters gingen enthousiast op zoek naar hun eigen naam. Ze hebben nu permanent een plekje binnen de GAIA ZOO! Heel cool om de bladsnijdersmier in het echt aan het werk te zien! De kleuters stonden er zeer gefascineerd naar te kijken! Ten slotte waren dat de diertjes die we op school hebben nagespeeld en waar we ons in verdiept hadden!

Daarna werden ze nog verrast met een lekker ijsje. Als bonus mochten we ook nog een bezoekje brengen aan een jodelende kalkoen, knuffelende giraffen, grappige doodshoofdaapjes, een nieuwsgierige struisvogel, een neushoorn met dikke billen en een poserend stokstaartje....oja, en niet te vergeten de muskusos! Over twee weekjes mogen we nog een keer gaan!