Kapster bij de Kleuters! Expert in de klas
Wat hebben wij geluk! Op woensdag 8 april hadden wij in groep 1-2 een échte gastdocent! De moeder van Dani kwam ons over haar beroep vertellen en demonstreerde haar kunsten op de kleuters.

Ze vertelde ons wat je leert op de kappersschool, wat je allemaal nodig hebt, dat je eerst leert vlechten en daarna pas knippen. Touperen..wat is dat? Huppakee, daar kwam de speciale kam en de hanenkammen vlogen door de lucht! Cool! Waarom moet het haar nat zijn als je bij de kapper bent? Waarom heb je zoveel soorten scharen?

Een strijkijzer voor haren? Krullen wegtoveren? Dat werd uitgeprobeerd om het haar van de juf.

En dan andersom...hoe krijg je van glad haar krullen? Er waren genoeg vrijwillegers om dat uit te proberen!

Toen kwam er wel iets heel stoers tevoorschijn, geen stoepkrijt, maar haarkrijt!! Dat moeten we uitproberen.......heeee...daar loopt meester Jeroen! We gaan het uitproberen op meester Jeroen, we gaan hem halen!

Daarna mochten alle kinderen die dat wilden een pluk gekleurd haar laten maken of zich laten opmaken. Wat een heerlijke, gezellige, leerzame, kleurrijke ochtend was dat! Wij bedanken de moeder van Dani heel hartelijk voor haar tijd en interessante verhaal en demonstratie met materialen. het was super!