EEN APRIL KIKKER IN JE BIL..bij de kleuters
De bès van Gäöl... als je er op zeer jonge leeftijd al in slaagt om de directeur van je basisschool eens goed voor de gek te houden op 1 april! De kleuters van Basisschool Ondersteboven en hun ouders zaten in dit zeer geheime, besloten complot. (Ouders, geweldig meegewerkt!)
Meester Jeroen had nog niet eens de tijd gehad zijn jas uit te trekken...de telefoon ging aan één stuk door! Trinngggg...! "Mijn zoontje komt vandaag niet naar school, hij heeft allemaal rode bultjes in zijn gezicht!" Tringggg...! "Ik moet mijn dochter helaas ziekmelden, ik ga direct naar de huisarts want ze heeft rare rode vlekjes op haar gezicht." Meester Jeroen wenkte met een bezorgd gezicht onder het bellen snel juf Mariska bij zich, die heel nonchalant langs zijn kantoor liep (stiekem om de boel in de gaten te houden).. "Kom eens gauw hier! Deze 8 kinderen hebben allemaal rare rode vlekjes in hun gezicht! Ik krijg de ene melding na de andere!" Tringgggg...! "Dat meen je toch niet! Ik ga op internet kijken wat dit kan zijn. Zal ik de peuterjuf snel inlichten?" Meester Jeroen: "Ja graag, anders moeten we de GGD vragen wat we hier nu mee moeten."
Een paar telefoontjes later ging meester Jeroen toch een beetje twijfelen. Het is tenslotte ook 1 april vandaag.... "Maar ik zie toch echt geen kleuters op het schoolplein!", zei juf Mariska. De andere juffen kwamen erbij staan en zeiden. Óf een zware epidemie, of nu word jij eens zelf voor de gek gehouden juf!". Waarop juf Mariska antwoorde...."neeee, dat zal toch niet, je gaat toch geen grapjes over vlekjes maken!"
De bel was al gegaan en er waren nog steeds geen kleuters...Maar na een paar minuten hoorden we....EEN APRIL, KIKKER IN JE BIL, DIE ER NOOIT MEER UIT WIL! Springend als een kikker kwamen de kleuters onder de knalrode, roze en groene vlekjes met hun papa's en mama's het schoolplein op. Om de geschrokken meesters een juffen te troosten...kregen ze van de kleuters een lekker cakeje met een kikker die tussen twee billen zat. En zelf natuurlijk ook nog een lekker snoepkikkertje. Die hadden ze dubbel en dik verdiend!